Tetra Pak informuje o postępach w zakresie zrównoważonej transformacji
Aktualności Biznes Ekologia ESG

Tetra Pak informuje o postępach w zakresie zrównoważonej transformacji

Firma Tetra Pak opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju dotyczący roku 2022[1], w którym omawia swoje postępy w działaniach w kluczowych dla spółki i połączonych ze sobą obszarach. Są to między innymi: systemy żywnościowe, obieg zamknięty, klimat, środowisko i dbanie o lokalne społeczności. W 24. edycji raportu firma podkreśla, że zrównoważony rozwój niezmiennie stanowi podstawę jej strategii i priorytet przy podejmowaniu każdej decyzji biznesowej – tak będzie również w przyszłości.

Reklama
Kongres #Maintenance360 4

W 2022 roku Tetra Pak osiągnęła kolejne kamienie milowe w obszarze zrównoważonego rozwoju, w tym zmniejszyła emisję gazów cieplarnianych (GHG) w działaniach operacyjnych o 39%[2]. Energia pozyskiwana przez firmę ze źródeł odnawialnych osiągnęła poziom 84%[3]. Przybliża to spółkę do ważnego celu, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto w ramach własnej działalności do 2030 roku. Ponadto sprzedaż 8,8 mld opakowań i 11,9 mld nakrętek stworzonych z surowców pochodzenia roślinnego[4] przełożyła się na redukcję 131 kilogramów ton CO2[5]. Firma zainwestowała również niemal 30 mln euro[6] w usprawnienie procesu zbiórki i recyklingu kartonów po żywności płynnej.

Wyniki te udało się osiągnąć mimo tego, że miniony rok charakteryzował się wieloma zmianami i niepewnością. Połączenie trudnych zjawisk pogodowych, inwazji Rosji na Ukrainę, z utrudnieniami wynikającymi z pandemii COVID-19 i problemami z łańcuchem dostaw, postawiło wyzwania zarówno przed producentami, jak i konsumentami oraz podniosło koszty życia.

Obecna sytuacja biznesowa podkreśliła potrzebę innowacyjnych i zintegrowanych rozwiązań. To jedyny sposób, dzięki któremu możemy osiągnąć odpowiednią skalę i szybkość zmian potrzebnych do zwiększenia dostępu do żywności przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko, oferujący równe szanse wszystkim. Dlatego też przyjęliśmy holistyczne podejście w pięciu wzajemnie powiązanych i współzależnych obszarach, komentuje Adolfo OrivePrezes i CEO Tetra Pak.

Raport Zrównoważonego Rozwoju Tetra Pak za rok 2022 uwzględnia osiągnięcia minionego roku oraz bieżące inicjatywy, mające na celu ochronę żywności, ludzi i planety. Wśród najważniejszych z nich warto wskazać:

  • Testowanie bariery opartej na włóknach roślinnych, która zastąpi cienką warstwę folii aluminiowej wykorzystywaną w aseptycznych opakowaniach kartonowych – innowacja ta stanowi przełom w tworzeniu w pełni odnawialnego opakowania.
  • Organizowanie programów dożywiania w szkołach dla 66 mln dzieci w 44 krajach. Dzięki temu stan zdrowia dzieci uległ poprawie, znacząco zwiększyła się frekwencja w szkołach. Akcja stanowiła też impuls do dalszego rozwoju rolnictwa.
  • Stworzenie nowej metody przetwarzania napojów sojowych, a także technologii przekształcania Brewer’s Spent Grain[7] w napoje roślinne – by zmniejszyć ilość odpadów przy jednoczesnym zachowaniu wartości odżywczych.
  • Wyróżnienie przez globalną organizację non-profit CDP w zakresie przejrzystości korporacyjnej i wyników dot. zmian klimatycznych oraz lasów i miejsce na prestiżowej „A List” już po raz czwarty.
  • Rekultywacja 87 hektarów ziemi – odpowiednika 136 boisk piłkarskich – w ramach programu ochrony Araukarii w Brazylii.
  • Wdrażanie wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka[8].
  • Dostarczanie mleka do mleczarni w ramach 22 projektów Dairy Hub za pośrednictwem około 44 tys. rolników, w ramach długoterminowej pracy firmy nad budowaniem lokalnych łańcuchów wartości w branży mleczarskiej.

Adolfo Orive dodaje, że znaczące wyniki i zaangażowanie w zrównoważony rozwój stanowią motywację do dalszych starań, zacieśniania współprac i poszukiwania rozwiązań dla wyzwań, przed którymi stoimy jako społeczeństwo, a wszystko to w zgodzie ze środowiskiem.

Pełen raport można znaleźć tutaj.


[1] Rok fiskalny obejmuje okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.

[2] Zakres 1 i 2 oraz podróże służbowe.

[3] W wyniku zwiększenia mocy paneli słonecznych (PV) z 5,55 MW w 2021 r. do 8,47 MW w 2022 roku.

[4] Dane nie uwzględniają mieszanki BIO (BiB) sprzedawanej w Brazylii. BiB to mieszanka 75% LDPE i 25% LDPE na bazie roślinnej.

[5] W porównaniu z ilością CO2, która zostałaby wyemitowana w przypadku użycia plastiku na bazie paliw kopalnych. Na podstawie wewnętrznych obliczeń (ilość x współczynnik emisji), biorąc pod uwagę 72,7 kg ton tworzyw sztucznych pochodzenia roślinnego zakupionych w 2022 roku. Aby obliczyć liczbę unikniętych emisji, Tetra Pak wykorzystuje współczynnik emisji strony trzeciej dla polimerów roślinnych z publicznie dostępnej oceny cyklu życia przeprowadzonej przez Braskem. Źródło: https://www.braskem.com.br/portal/imgreenarquivos/LCA%20PE%20I’m%20green%20bio-based_FINAL%20EN.pdf

[6] Koszty operacyjne i kapitałowe.

[7] Brewer’s Spent Grain to nazwa przemysłowa używana do opisania słodu wykorzystanego przez browar do produkcji piwa. Źródło: https://www.regrained.com/blogs/upcyclist/what-is-spent-grain

[8] Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka (UNGPs) to globalny standard postępowania biznesowego w zakresie praw człowieka. Składają się one z 3 filarów: państwo ma obowiązek chronić ludzi przed naruszaniem praw człowieka przez firmy. Wymaga to od państw wykorzystania wszystkich dostępnych narzędzi – prawa, polityki, regulacji i orzecznictwa – w celu ochrony przed naruszeniami praw człowieka. Przedsiębiorstwa mają obowiązek szanować prawa człowieka.

Oznacza to, że nie powinny naruszać praw człowieka w swoich własnych działaniach ani w relacjach biznesowych (np. z partnerami, dostawcami i klientami). Jednak odpowiedzialność przedsiębiorstw jest znacznie trudniejsza do zrealizowania, gdy państwo nie wykonuje swojej pracy. Istnieje potrzeba większego dostępu do środków zaradczych. Wymaga to od państw i przedsiębiorstw odgrywania ról w zapewnianiu dostępu do skutecznych środków zaradczych – zarówno sądowych, jak i pozasądowych – dla osób poszkodowanych w wyniku naruszeń praw człowieka związanych z działalnością gospodarczą.

źródło: biznes newseria

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings