Nowe centrum akumulatorowe Mercedesa
Aktualności Automotive Logistyka Magazynowanie

Nowe centrum akumulatorowe Mercedesa

Niemiecki producent poinformował o uruchomieniu supernowoczesnego centrum logistyczne (ALC – Automotive Logistics Centre) obok swojej fabryki w Bremie. Centrum zajmie się logistyką akumulatorów i będzie stanowić kluczowy element koncepcji logistyki dla nowego modelu EQ – EQE.  Akumulatory jeszcze w tym roku zacznie dostarczać koleją DB Cargo.

Reklama
Baner MOVI-C

W tym roku DB Cargo zacznie transportować systemy akumulatorowe z zakładów Mercedesa w Hedelfingen w Stuttgarcie do oddalonej o około 650 km Bremy, dostarczając je zgodnie z zapotrzebowaniem na linię montażową tamtejszej fabryki Mercedes. Centrum logistyczne umożliwia DB Cargo manewrowanie składami wzdłuż hal montażowych w celu ich rozładunku. Następnie akumulatory litowo-jonowe będą tymczasowo magazynowane na placu naczep i w hali akumulatorów oraz przygotowywane do dostarczenia na linię montażową. Do obsługi ładunków posłużą ciągniki elektryczne.

Nowe centrum akumulatorowe Mercedesa

– Stała redukcja CO2 w całym łańcuchu wartości to misja, którą sformułowaliśmy w naszej wizji Ambition 2039. Neutralna pod względem emisji CO2 logistyka transportu stanowi dla nas ważny krok w kierunku neutralnej dla klimatu floty pojazdów oraz jej produkcji. W naszej globalnej sieci produkcyjnej opieramy się na zrównoważonym, przyjaznym dla środowiska transporcie. Inteligentne połączenie zrównoważonych środków transportu, jak w przypadku centrum logistyki akumulatorów w Bremie, to kluczowy warunek wstępny (dla realizacji naszej misji) – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.

Nowe centrum akumulatorowe Mercedesa

– Pojedynczy pociąg towarowy może przewozić ładunki nawet 52 ciężarówek – i w porównaniu z transportem drogowym pozwala automatycznie oszczędzić w ten sposób od 80 do 100% emisji CO2. Jesteśmy dumni, że Mercedes-Benz powierza nam nie tylko dostawy nowych pojazdów do wszystkich europejskich krajów, ale także zaopatrzenie fabryk w nowe serce e-samochodów – akumulatory wysokiego napięcia. Akumulatory te nie są lekkie, trzeba obchodzić się z nimi ostrożnie i uważnie transportować je na linię montażową – dodał Dr Sigrid Nikutta, członek zarządu DB ds. transportu towarowego.

źródło: ORPA, na podstawie Mercedes-Benz

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings