Wysoce zintegrowane motoreduktory firmy NORD
Aktualności Napędy Nowości

Wysoce zintegrowane motoreduktory firmy NORD DRIVESYSTEMS

Motoreduktor DuoDrive jest teraz opatentowany. Dwa stają się jednym: im mniej interfejsów, tym wyższa wydajność systemu – w oparciu o tę maksymę firma NORD DRIVESYSTEMS wprowadziła rok temu rewolucyjny motoreduktor o higienicznej konstrukcji umożliwiającej zmywanie, w którym szczególnie energooszczędny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi IE5+ oraz jednostopniowa przekładnia walcowa montowane są w jednej obudowie.

Reklama
Kongres #Industry360

Dzięki zainstalowaniu silnika i przekładni w jednej obudowie, opatentowany DuoDrive jest bardzo lekki i kompaktowy, w połączeniu z bardzo wysoką gęstością mocy.

Całkowicie nowa, kompaktowa konstrukcja z pełną integracją silnika i przekładni w jednej obudowie jest niezwykłym krokiem w rozwoju motoreduktorów i została z powodzeniem opatentowana. Wieloletnia trwałość i niezawodność innowacyjnego rozwiązania pod względem konstrukcyjnym i materiałowym została z powodzeniem potwierdzona wielomiesięcznymi testami podczas rozwoju DuoDrive, dzięki czemu dokonano prawdziwie pionierskiej pracy w dziedzinie motoreduktorów. Integracja została zdecydowanie rozwinięta, aby osiągnąć optymalne wykorzystanie przestrzeni instalacyjnej. Wraz z silnikiem IE5+, na którym opiera się DuoDrive, w obudowie bezpiecznie zintegrowane są enkoder umożliwiający wykorzystanie sprzężenia zwrotnego i hamulec.

Doskonała wydajność systemu

Jako kompletny system, wyjątkowo kompaktowa koncepcja DuoDrive osiąga znacznie wyższą efektywność energetyczną niż wcześniejsze systemy napędowe z silnikiem synchronicznym IE5+ i przekładnią stożkową. DuoDrive oferuje obecnie najwyższą sprawność systemu na rynku w tej klasie mocy (na poziomie do 92%) i osiąga bardzo wysoką sprawność w zakresie obciążenia częściowego. Dzięki temu jest przyszłościowy i realnie redukuje koszty.

Stały moment obrotowy silnika w szerokim zakresie prędkości pozwala na redukcję wersji i kosztów operacyjnych. Wymiary przyłączy zgodne z rynkiem ułatwiają wymianę i integrację z istniejącymi projektami instalacji. Pierwszy dostępny rozmiar DuoDrive obejmuje przełożenia przekładni od i=3,24 do i=16,2 i jest przeznaczony do zakresów wyjściowego momentu obrotowego do 80 Nm i prędkości do 1000 obr./min. Oprócz wysokiej wydajności systemu, płynna, niewentylowana i kompaktowa konstrukcja oraz minimalna emisja hałasu to kolejne ważne cechy nowego motoreduktora DuoDrive. Eliminacja wielu zużywających się części skutkuje mniejszymi nakładami na konserwację.

źródło: NORD DRIVESYSTEMS

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings