Jungheinrich zaprezentował na targach LogiMAT 2024 nową serię elektrycznych wózków widłowych EJC 1i. Dzięki zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych i nowej konstrukcji wózka widłowego, charakteryzują się one szczególnie kompaktowymi rozmiarami oraz znacznie zwiększoną pojemnością i wydajnością.
- Ultrakompaktowy dzięki technologii Li-ion
- Nowa budowa wózka zapewnia znacznie większą pojemność
- Zwiększona wydajność dzięki większej prędkości podnoszenia i opuszczania
Ręczne elektryczne wózki podnośnikowe znajdują zastosowanie w prawie każdej firmie.
W szczególności małe przedsiębiorstwa, punkty sprzedaży detalicznej czy zakłady produkcyjne i rzemieślnicze z ograniczoną przestrzenią magazynową, polegają na takich wózkach. Na targach LogiMAT 2024 w Stuttgarcie, firma Jungheinrich zaprezentuje całkowicie zmienioną nową edycję swojej serii elektrycznych wózków widłowych sterowanych przez pieszego w segmencie podstawowym dla tej grupy odbiorców. Po raz pierwszy firma koncentruje się również na wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii Li-ion w tej serii wózków widłowych.
Oprócz znanych zalet, takich jak szybkie ładowanie, bezobsługowa praca czy zrównoważony rozwój, wózki z nowej serii EJC 1i korzystają przede wszystkim z dużej ilości energii akumulatorów litowo-jonowych. Zamiast dużego magazynu energii, co jest nadal konieczne w przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych, firmie Jungheinrich udało się umieścić tą samą ilość energii w znacznie mniejszym module akumulatorowym w wózku, w celu oszczędności miejsca. Inżynierowie firmy Jungheinrich w pełni wykorzystali powstałą w ten sposób swobodę projektową. Na przykład wersja XS EJC 112i z akumulatorem 100 Ah ma wymiar L2 wynoszący zaledwie 604 mm. To o 68 mm mniej niż w poprzednim modelu.
Nawet z dużym akumulatorem 200 Ah, nowy EJC 112i pozostaje bardziej kompaktowy dzięki wymiarowi L2 wynoszącemu 654 mm. Szczególnie w wąskich korytarzach i magazynach uzyskuje się imponujący promień skrętu, który umożliwia nawet niedoświadczonym operatorom łatwe, precyzyjne i bezpieczne manewrowanie pojazdami z serii EJC 1i. Innym powodem, dla którego Jungheinrich znacznie zmniejszył wysokość nowego elektrycznego wózka widłowego, jest znaczna poprawa widoczności wideł, ładunku i otoczenia.
Chociaż wózki z serii EJC 1i są znacznie bardziej kompaktowe i mniejsze niż ich poprzednie modele, firmie Jungheinrich po raz kolejny udało się znacznie poprawić ich stabilność. Jest to możliwe dzięki inteligentnemu rozłożeniu ciężaru podwozia wózka i związanej z tym optymalizacji środka ciężkości, a także zastosowaniu nowych profili masztów. Rezultatem jest znaczny wzrost do 250 kg, czyli 62,5 %. Dzięki mocniejszej pompie, prędkość nowego wózka widłowego jest prawie o 50% większa.
Ponadto firma Jungheinrich znacznie zwiększyła prędkość opuszczania. „Im mniejszy i lżejszy akumulator i wózek, tym mniejsza stabilność, a tym samym ładowność – ta zasada już nie obowiązuje. Dzięki naszej serii EJC 1i udało nam się osiągnąć bezkonkurencyjną w tym segmencie kombinację kompaktowości i wydajności” – wyjaśnia Christian Erlach, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Jungheinrich.
Wózki z serii EJC 1i są dostępne z akumulatorami litowo-jonowymi o pięciu różnych pojemnościach: 50 Ah, 100 Ah, 105 Ah, 150 Ah i 200 Ah. Wszystkie modele wyposażone są we wbudowane ładowarki do elastycznego ładowania z dowolnego gniazdka. Można wybierać spośród różnych klas mocy 15A, 35A lub 70A. Umożliwia to elastyczne dostosowanie do wymagań danego zastosowania.
Jungheinrich oferuje serię EJC 1i w szerokiej gamie różnych wariantów.
Należy do nich standardowy wózek widłowy EJC 110i/112i, który może przewozić ładunki o masie do 1 200 kg i posiada opcję podnoszenia do 4,70 metra. Jungheinrich oferuje również wariant modelu EJC 110zi/112zi z dodatkowym podnośnikiem, w którym oprócz wideł można podnosić ramiona kół. Dodatkowy podnośnik ma udźwig do 1 600 kg.
Do prostych zadań Jungheinrich ponownie wprowadza na rynek model jednomasztowy, który osiąga wysokość podnoszenia do 2,00 m przy udźwigu do 1.000 kg. Dodatkowa wersja z szerokim rozstawem kół nadaje się do obsługi specjalnych nośników ładunku, zamkniętych palet i transportu poprzecznego europalet.
Koncentrując się na zakupach online, Jungheinrich zaprojektował EJC 010i tak, by był łatwo dostępny, idealny do pracy lekkiej i okazjonalnej. Wózek ten może transportować ładunki o masie do 1 000 kg i osiąga wysokość podnoszenia do 3,60 metra.
źródło: Jungheinrich