Federal Express Corporation, największa na świecie firma zajmująca się transportem ekspresowym, wprowadza pierwsze w Europie zrobotyzowane ramię sortujące wspomagane przez sztuczną inteligencję. Rozwiązanie usprawni pracę centrum operacji lotniczych firmy w Kolonii, w Niemczech. Jest to kolejny krok na drodze do cyfryzacji operacji prowadzonych przez FedEx w celu dalszego wzmocnienia inteligentnej sieci logistycznej firmy.
Centrum logistyczne FedEx w Kolonii to największa tego typu placówka FedEx w Niemczech, obsługująca przesyłki lotnicze. Zatrudnia 900 członków zespołu, których pracę wesprze dostarczone przez Hellebrekers B.V. ramię sortujące. Urządzenie zainstalowano w ochronnej klatce, w której odbywać się będzie sortowanie niewielkich przesyłek przychodzących, głównie dokumentów i przesyłek o wadze do 4 kg. Ramię będzie w stanie sortować nawet 1000 paczek na godzinę, obsługując ok. 90 lokalizacji jednocześnie. Dzięki temu, pracownicy placówki będą mogli skupić się na bardziej złożonych zadaniach.
„Technologie wykorzystujące rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji pomagają bardziej efektywnie zarządzać obsługą przesyłek, poprawiając poziom obsługi klienta i wzmacniając konkurencyjność naszych usług, zwłaszcza w sektorze e-commerce, stanowiącym główną siłę napędową rynku” – powiedział Boris Stoffer, Managing Director network operations Germany w FedEx. „Technologie te wspierają także naszych pracowników, przejmując dużą część wymagających fizycznie, powtarzalnych zadań” – dodał.
„Ten zrobotyzowany system obsługi przesyłek to najlepsza ilustracja naszej innowacyjności” – mówi Georgiana Constantin, Manager Planning & Engineering Innovation&Properties Design w FedEx. „Charakteryzuje nas prawdziwa pasja do innowacji i ambicje, by jako pierwsi wprowadzać najnowocześniejsze rozwiązania, służące naszym klientom” – dodaje.
Nowe, zautomatyzowane rozwiązania usprawniające operacje lotnicze FedEx w Kolonii, to zwiastun szerszego rynkowego trendu. Operatorzy logistyczni poszukują nowych metod optymalizacji swoich operacji, od zarządzania magazynami, po doręczenia[1]. Według danych Statista, wartość globalnego rynku automatyzacji operacji magazynowych do 2030 r. przekroczy 51 mld USD[2].
Pierwszą instalację wykorzystującą cztery zrobotyzowane ramiona sortujące, FedEx wprowadził w swoim hubie w Memphis w stanie Tennessee, automatyzując sortowanie niewielkich przesyłek w 2020 r. Dwa lata później, roboty sortujące trafiły również do centrum logistycznego FedEx w Singapurze, obsługującego południowo chiński rynek e-commerce. Obecnie, firma wykorzystuje podobne systemy w siedemnastu swoich placówkach w USA, w tym m.in. w centrach dystrybucyjnych w Nowym Jorku, Las Vegas i Ohio.
O FedEx Corp.
FedEx Corp. (NYSE: FDX) świadczy dla klientów oraz firm na całym świecie szeroki zakres usług w zakresie transportu, handlu e-commerce oraz biznesu. Posiadająca roczny przychód w wysokości 88 miliardów USD firma oferuje zintegrowane rozwiązania biznesowe za pośrednictwem spółek operacyjnych, współpracujących ze sobą oraz wprowadzających cyfrowe innowacje jako jeden FedEx. Stale wymieniana wśród pracodawców cieszących się największym szacunkiem i zaufaniem pracowników, firma FedEx motywuje ponad 500 000 pracowników do dbania o bezpieczeństwo oraz do skupiania się na potrzebach klientów i społeczności, przy zachowaniu najwyższych standardów etycznych i zawodowych. FedEx dokłada starań, aby w odpowiedzialny sposób łączyć ludzi i możliwości na całym świecie, tak by osiągnąć neutralność operacyjną pod względem emisji CO2 do 2040 r.
Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie fedex.com/about
[1] What’s Next In E-Commerce: 6 Trends Shaping the Future
[2] Warehouse robotics market revenue worldwide 2021-2030
źródło: LitteraPR