Radosław Kaskiewicz w rozmowie z Janem Niedzielskim z TVN24 BIS mówił o tym, jak 3M udało się sprostać sytuacji pandemicznej, jakie biznesy są dla firmy strategiczne i o pozycji Polski jako ważnym miejscy dla inwestycji. Zwracał także uwagę na kwestie ekologiczne działalności przedsiębiorstwa. Rozmowa przeprowadzona została w ramach AmCham DINER podczas Forum Ekonomicznego 2021 w Karpaczu. Szczegóły w wideo i poniżej.
Jak każda firma, mieliśmy trochę spadków w poszczególnych liniach biznesowych. Natomiast globalnie, jako cała korporacja, osiągnęliśmy w zeszłym roku pozytywny wynik, bo prowadzimy bardzo zdywersyfikowane działania. Mamy wiele obszarów biznesowych i choć np. zanotowaliśmy niewielkie spadki w produkcji artykułów motoryzacyjnych czy stomatologicznych, to z kolei bardzo nam wzrosła produkcja maseczek – właśnie w związku z Covid-19.
Tak jak powiedziałem, 3M jest bardzo zdywersyfikowaną firmą. Posiadamy cztery główne, równie ważne biznesy – przemysłowy, medyczny, konsumencki i elektroniczno-transportowy. Ta różnorodność pomaga nam w miarę łagodnie przechodzić przez zawahania na rynku.
Jak najbardziej! W tym roku obchodzimy 30-lecie firmy 3M w Polsce i 20-lecie inwestycji, jeśli chodzi o produkcję. Skupiamy się przede wszystkim na Wrocławiu – przez 2 dekady zainwestowaliśmy tam 650 mln dolarów, budując jedno z największych centrów produkcyjnych 3M na świecie.
We Wrocławiu mamy ponad 200 inżynierów w dziale badań i rozwoju (R&D). W 3M co roku inwestujemy ponad 6% naszych przychodów w działy R&D, także w ten wrocławski. Bardzo mocno współpracujemy z klientami i rozwiązujemy ich codzienne problemy. We Wrocławiu wytwarzamy wiele bardzo innowacyjnych produktów, np. dla przemysłu lotniczego czy dla przemysłu samochodowego, który bazuje obecnie na bateriach elektrycznych.
Dla naszej firmy bardzo ważne są zarówno wyniki finansowe, jak i działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W Polsce od samego początku kładziemy bardzo mocny nacisk na ekologię. Od stycznia 2021 r. wszystkie nasze biura i fabryki są w 100 proc. zasilane przez energię pochodzącą z odnawialnych źródeł. Każdego roku inwestujemy dziesiątki milionów dolarów w udoskonalenie produkcji, aby zmniejszać ilość odpadów i zużycie energii.Ale te nasze wewnętrzne działania to nie wszystko. Mamy również wiele prośrodowiskowych produktów, takich jak folie okienne, które pomagają w utrzymaniu odpowiedniej temperatury w domu, czy specjalne granulki na dachy, które wychwytują CO2 bezpośrednio z powietrza. Prowadzimy też projekty edukacyjne, które bardzo mocno promujemy na lokalnym rynku, szczególnie we Wrocławiu.