Volta Zero – gigant miejskiej logistyki
Artykuły Ekologia Innowacje Logistyka Produkcja

Volta Zero – gigant miejskiej logistyki

Szwedzki producent elektrycznych pojazdów użytkowych Volta Trucks przedstawił model produkcyjny Volta Zero. Jak reklamuje go firma, to pierwszy na świecie „zbudowany od podstaw” w pełni elektryczny 16-tonowy pojazd dedykowany do logistyki miejskiej. Ciężarówka ma mieć zasięg do 200 km. Testy drogowe tego elektrycznego giganta ruszą już w przyszłym roku.

Reklama
Kongres #Industry360

Wygląd Volta Zero, został zaprojektowany przez partnera Vota Trucks, firmę Astheimer Design w Warwick w Wielkiej Brytanii. To miejski gigant w „nowoczesnym i innowacyjnym opakowaniu”. Ostateczny projekt pokazuje i potwierdza zapowiedzi, że zachowany zostanie kształt, w którym umieszczona jest nowoczesna, niska kabina. Dzięki centralnej pozycji siedzącej kierowcy ma ona poprawić widoczność i bezpieczeństwo. Te same zasady projektowe zostaną również zachowane w kolejnych wariantach 7,5 t, 12 t i 18 t. Z tym, że ten ostatni jest teraz „odchudzony” w stosunku do poprzedniej 19-tonowej masy całkowitej.

Poprawa wydajności

Mimo wielu podobieństw z oryginalnym pojazdem demonstracyjnym, wszystkie panele nadwozia zostały przeprojektowane i zaktualizowane w celu uzyskania ostatecznego projektu. Nastąpiło usunięcie poziomego przedniego paska świetlnego oraz zastąpienie ukośnego połączenia między kabiną a skrzynią ładunkową linią pionową, aby poprawić wydajność konstrukcji pojazdu. Wewnętrznie zmieniły się tylko kolory i paleta materiałów. Co ciekawe, podłogę z drewna tekowego zastąpiono bardziej wytrzymałą matą gumową.

Produkcja za rok

Jak zaznaczyli przedstawiciele firmy niebawem ruszy produkcja pierwszych 25 prototypowych pojazdów. Prototypy te rozpoczną kompleksowy i rygorystyczny system testów, który rozpocznie się na początku 2022 roku. Zostanie on początkowo przeprowadzony przez inżynierów Volta Trucks, a następnie przez klientów. To standardowa procedura mająca na celu wprowadzenie ewentualnych poprawek czy sugestii klientów. Pierwsze pojazdy o specyfikacji produkcyjnej, mają zostać wyprodukowane w 2022 roku.

Volta Zero – gigant miejskiej logistyki
Volta Zero – gigant miejskiej logistyki

Zmiana paradygmatu

– Kiedy Volta Zero została zaprezentowana we wrześniu 2020 roku, niektórzy uważali, że jej rewolucyjny, pierwszy na świecie projekt i kształt stworzone zostały tylko dla uzyskania lepszego efektu i nigdy nie zostaną wdrożone. Wiedzieliśmy, że to nie będzie łatwe. Nasza całkowicie przeprojektowana ciężarówka musiała poprawić zarówno bezpieczeństwo kierowców, jak i innych użytkowników dróg poruszających się wokół dużych ciężarówek. Współpracując z zespołem projektowym Astheimer i naszymi inżynierami, otrzymaliśmy nowoczesny, ale i elegancki design – dokładnie taki, jaki powinien być pojazd elektryczny. Gotowa do produkcji Volta Zero zapewnia zmianę paradygmatu w zakresie bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju pojazdów użytkowych. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć pojazdy na drogach już na początku przyszłego roku, gdy rozpocznie się nasz rygorystyczny program testów – powiedział Ian Collins, dyrektor ds. produktów w Volta Trucks.

Minimalizacja martwego pola

Volta Zero ma zasięg działania 150-200 km (95-125 mil). Firma stawia na bezpieczeństwo, którego optymalizacja jest ambicją producenta. Volta Zero została od samego początku zaprojektowana z myślą o napędzie elektrycznym, co ułatwiło zmianę parametrów m. in punktu siedzenia, kierowcy. Dzięki usunięciu silnika spalinowego, operator Volta Zero siedzi w centralnej pozycji za kierownicą, z dużo niższą wysokością siedzenia niż w konwencjonalnej ciężarówce. Ta kombinacja, plus konstrukcja kabiny w stylu szklanego domu, zapewnia kierowcy szeroki zakres widoczności 220 stopni, minimalizując niebezpieczne martwe pola. Prototyp Volta Zero został wprowadzony na rynek we wrześniu 2020 roku, a pierwsze pojazdy mają trafić do klientów w połowie 2022 roku.

Główna siedziba producenta Volta Trucks znajduje się w Sztokholmie w Szwecji, a jej inżynieria prowadzona jest z Wielkiej Brytanii. Planowany zakład produkcyjny znajduje się w Steyr w Austrii. Firma posiada również zespoły sprzedaży we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

źródło: ORPA

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings