Transport małych ładunków – wyzwania i rozwiązania
Aktualności Logistyka Technologie

Transport małych ładunków – wyzwania i rozwiązania

Pandemia i związane z nią lokalne zamknięcia przyczyniły się do znaczącego wzrostu rynku e-commerce na całym świecie. Trend ten nie ominął także Polski. Co więcej, prawie 85% Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów.[1] Prowadzi to bezpośrednio do zwiększonego zapotrzebowania na transport LTL i wysyłki mniejszych ładunków z większą częstotliwością. Jak specjaliści logistyki mogą opracować opłacalną kosztowo i niezawodną strategię transportu LTL?

Reklama
Kongres #Industry360

Wyzwania transportu LTL

LTL to sposób transportu, w którym mniejsze paczki, czyli ładunki częściowe łączone są w całopojazdowe ładunki wieloprzystankowe. To rozwiązanie nie tylko bardzo wydajne, ale również przyjazne dla środowiska. Koszty wysyłki zależą od wykorzystanego miejsca, klasy wysyłanych przedmiotów oraz lokalizacji odbioru i miejsca docelowego. Chociaż wysyłka LTL jest zazwyczaj tańszym środkiem transportu, może okazać się bardzo kosztowna, jeśli spedytorzy nie pracują z niezawodnymi przewoźnikami.

– Moje wieloletnie doświadczenie w branży logistycznej pokazało mi, że nic nie przebije łatwego dostępu do niezawodnej, spójnej sieci transportowej. Jeśli nie nawiązałeś długotrwałych relacji i nie masz zaufania do przewoźników, z którymi współpracujesz, skąd możesz mieć pewność, że ładunek dotrze na czas w całości, zwłaszcza jeśli pojawią się nieplanowane zakłócenia? – mówi Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europa.

Niezawodne sieci transportowe

W świecie, w którym wymagania konsumentów stale rosną, firmy muszą mieć pewność, że ich metody wysyłki są zgodne z potrzebami klientów. Wysyłka LTL poprawia wydajność i szybkość dostaw, omijając konieczność zapełnienia całej ciężarówki własnymi przesyłkami. Jednak, aby uzyskać tę przewagę, spedytorzy potrzebują dostawców, na których mogą w pełni polegać.

– W C.H. Robinson, od lat współpracujemy ze sprawdzonymi i godnymi zaufania przewoźnikami w całej Europie. Dzięki temu ​​nasi klienci mogą być pewni, że do transportu ich ładunków dostępna będzie odpowiednia ładowność ciężarówek – nawet w czasach ograniczonej przepustowości, której doświadczamy w dzisiejszych czasach. Co więcej, nagradzamy naszych przewoźników za terminowe działanie i zapewnianie pełnej widoczności przez cały czas trwania wysyłki, aby zapewnić najwyższą jakość usług. Przewoźnicy korzystają z narzędzi cyfrowych i automatycznych aktualizacji, aby nasi klienci otrzymywali informacje o swoich przesyłkach w czasie rzeczywistym, wtedy, gdy najbardziej ich potrzebują – dodaje Arkadiusz Glinka.

Wiodąca w branży technologia dla LTL

Korzystanie z usług i rozwiązań jednego dostawcy może przynieść wiele oszczędności czasu i pieniędzy. Wybierając zewnętrznego dostawcę do współpracy, nadawcy powinni wziąć pod uwagę, czy jest on w stanie odpowiedzieć na wszystkie potrzeby, niezależnie od ich wielkości lub złożoności. Istotne jest również to z jakiej technologii korzysta.  Idealnie, gdy ten wybrany dostawca używa jednego systemu zarządzania transportem, działającego w oparciu o technologię premium. Zapewnia ona optymalizację transportu, widoczność oraz inteligentne systemy wysyłek. Rozwiązania te obniżają koszty, poprawiają wydajność i zapewniają przewagę konkurencyjną łańcuchom dostaw – zarówno globalnym, jak i lokalnym, ponieważ zapewniają widoczność w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można szybko reagować i rozwiązywać pojawiające się problemy.

– Łącząc naszą wiodącą w branży platformę Navisphere, zbudowaną przez i dla ekspertów ds. łańcucha dostaw, z wiedzą naszych ekspertów branżowych, możemy sprawdzić i zoptymalizować każdy łańcuch dostaw.  Na tej podstawie rekomendujemy czy i jak najlepiej zastosować strategię LTL. Dzięki temu oszczędzamy czas i obniżamy koszty, a nasi klienci mogą identyfikować i łączyć lub grupować ładunki od wielu nadawców – powiedział Arkadiusz Glinka.


[1] Raport PwC i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”

źródło: MSL

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings