seryjna produkcja elektrycznego silnika samochodowego
Aktualności Automatyka Innowacje

W 2027 roku ruszy seryjna produkcja elektrycznego silnika samochodowego nowej generacji

Renault, Valeo i Valeo Siemens eAutomotive podpisały protokół ustaleń w celu nawiązania partnerskiej współpracy w zakresie opracowania, wspólnego prowadzenia prac badawczo-rozwojowych i wreszcie uruchomienia we Francji w 2027 roku produkcji seryjnej elektrycznego silnika samochodowego nowej generacji o mocy 200 kW, który nie będzie wymagał zastosowania metali ziem rzadkich.

Reklama
Kongres #Industry360

Trzy firmy połączą swoje know-how i doświadczenie w celu zaprojektowania unikalnego elektrycznego zespołu napędowego o większej mocy przy niższym zużyciu energii i niewymagającego użycia metali ziem rzadkich. W ramach tej współpracy każdy z trzech partnerów wniesie swój wkład w opracowanie i wdrożenie do produkcji dwóch kluczowych elementów silnika elektrycznego: wirnika i stojana.

Podział zadań

Renault opracuje i wdroży do produkcji wirnik silnika w technologii EESM (Electrically Excited Synchronous Motor, czyli elektrycznie wzbudzanego silnika synchronicznego). Będzie to silnik o większej sprawności energetycznej i niewymagający stosowania metali ziem rzadkich. Oprócz dostawy podzespołów wykonanych w oparciu o najlepsze wzorce każdej z trzech firm, ogólna architektura silnika typu „wszystko w jednym” przeznaczonego dla Renault zostanie również zaprojektowana przez Renault. Z kolei Valeo i Valeo Siemens eAutomotive opracują i będą produkować stojan z wykorzystaniem zaawansowanej technologii wykonywania miedzianych uzwojeń Valeo. Dzięki know-how w tej dziedzinie Valeo osiąga większą gęstość uzwojenia i jest w stanie uzyskać większą moc z identycznego stojana bez konieczności zwiększania poboru prądu.

Awangarda elektrycznej rewolucji

Dzięki tej współpracy Grupy Renault, Valeo i Valeo Siemens eAutomotive już w 2027 roku uruchomią, jako pierwsi na świecie, wielkoseryjną produkcję silnika elektrycznego o mocy 200 kW, zaprojektowanego bez zastosowania metali ziem rzadkich. Produkcja silnika na potrzeby własne producenta samochodów odbywać się będzie w należącym do Grupy Renault zakładzie w Cléon w Normandii.

– Know-how Valeo cieszy się uznaniem na całym świecie. Wspólnie zaprojektujemy i opracujemy nową generację zaawansowanych technologicznie silników elektrycznych, które będą produkowane w naszym zakładzie w Cléon. Ta partnerska współpraca stanowi kolejny dowód naszej zdolności do plasowania się w awangardzie rewolucji elektrycznej i budowania nowego łańcucha wartości w branży motoryzacyjnej we Francji – powiedział m.in. Luca de Meo, prezes Grupy Renault.

– To strategiczne partnerstwo zapoczątkuje wielki technologiczny przełom w elektromobilności. Wspólnie z Grupą Renault stworzymy samochodowy silnik elektryczny nowej generacji, dzięki któremu wyeliminujemy konieczność stosowania metali ziem rzadkich w procesie produkcyjnym. Ten nowy silnik będzie spełniał najwyższe wymogi – będzie przyjazny dla środowiska, a jednocześnie zapewni najwyższe osiągi – dodał Christophe Périllat, dyrektor generalny Valeo.

źródło: ORPA, na podstawie Renault

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings