Dzięki dostosowanym do indywidualnych potrzeb rozwiązaniom napędowym NORD DRIVESYSTEMS wspiera operatorów centrów dystrybucji paczek w zwiększaniu efektywności energetycznej ich systemów przenośników, a tym samym w zmniejszaniu emisji CO2.
Maksymalne obciążenie wynoszące 35 kg na metr jest uważane za realistyczną wartość domyślną dla większości centrów dystrybucji paczek . Jaką jednak wydajność musi zapewnić układ napędowy, aby w dłuższej perspektywie wytrzymać maksymalne obciążenie? To pytanie budzi niepokój dostawców usług logistycznych przy budowie nowych zakładów lub modernizacji już istniejących . Nie ma łatwej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ nie chodzi tylko o zapewnienie wydajności, ale także o uwzględnienie dalszych czynników, takich jak niezawodność operacyjna, całkowity koszt posiadania i efektywność energetyczna. Szczególny nacisk kładzie się tutaj na efektywność. Energooszczędna technologia napędowa nie tylko pomaga obniżyć koszty; każda redukcja zużycia energii oznacza także redukcję emisji CO2.
Eksperci branżowi ds. przesyłek pocztowych i paczek
Eksperci branżowi NORD doradzają klientom w tych kwestiach. Wspólnie z Klientem konfigurują „szyte na miarę” rozwiązania napędowe z systemu modułowego NORD, spełniające powyższe wymagania. Wysokosprawny silnik synchroniczny IE5 stanowi podstawę wielu rozwiązań napędowych, a nawet przewyższa najwyższą znormalizowaną klasę sprawności IE5. Jest dostarczany przez firmę NORD jako samodzielny silnik i jako zintegrowane rozwiązanie systemowe. W motoreduktorze DuoDrive silnik jest zintegrowany z przekładnią stożkową, co zapewnia oszczędność energii, zmniejsza przestrzeń połączeniową i montażową. W systemie napędowym LogiDrive konfigurację uzupełnia zdecentralizowany przetwornica częstotliwości, co pozwala ograniczyć wysiłek związany z okablowaniem.
Zmniejszenie całkowitego kosztu posiadania i zwiększenie dostępności systemu
Dzięki przeciążalności do 300% rozwiązania firmy NORD pozwalają na redukcję wariantów napędu w systemie. Na przykład, stosując technologię napędową firmy NORD, wiodąca niemiecka firma logistyczna mogłaby zmniejszyć liczbę wariantów z 27 do 10 w jednym ze swoich centrów dystrybucji paczek . Taka redukcja wariantów minimalizuje koszty administracyjne, usprawnia procesy produkcyjne, logistyczne, magazynowe i serwisowe, a tym samym zmniejsza całkowity koszt posiadania (TCO).
Minimalizacja przestojów jest istotna również w obszarze przesyłek pocztowych i paczkowych. W tym celu NORD oferuje swój Smart Check. Modułowa koncepcja usług zapewnia aktualność systemów intralogistycznych, umożliwia przewidywanie konserwacji i napraw oraz zwiększa niezawodność operacyjną i dostępność systemu.
źródło: NORD DRIVESYSTEMS