rusza nowy zakład produkcyjne Alstom w Nadarzynie
Aktualności Inwestycje Produkcja

Potrojenie mocy produkcyjnych i 200 nowych miejsc pracy – rusza nowy zakład produkcyjne Alstom w Nadarzynie

W podwarszawskim Nadarzynie firma Alstom oficjalnie otworzyła swój nowy zakład produkujący i serwisujący wózki do pociągów regionalnych, metra i tramwajów. Warta ponad 10 milionów euro inwestycja, dzięki której zatrudnienie znajdzie dwustu wykwalifikowanych pracowników, jest również istotnym punktem na mapie gospodarczej kraju – konstruowane w zakładzie wózki trafią m.in. do Włoch, Belgii czy Luksemburga.

Reklama
Kongres #Industry360

Nowy zakład przejmie produkcję z istniejącej fabryki w Piasecznie i Wrocławiu. W hali o powierzchni ponad jednego hektara znajdują się dwie suwnice, cztery stanowiska produkcyjne i dwa stanowiska testowania oraz biura. Docelowo znajdą się tu 4 suwnice i 8 stanowisk produkcyjnych. W Nadarzynie zatrudnienie znajdą m.in. monterzy, mechanicy czy elektrycy.

„25 lat obecności Alstom w Polsce to historia ciągłego, dynamicznego rozwoju i wprowadzania innowacji do polskiej kolei. Zaczynaliśmy od jednego zakładu i 500 pracowników, a obecnie możemy się pochwalić dziewięcioma lokalizacjami i ponad 4 tys. zatrudnionych specjalistów. Wprowadziliśmy do polski kolej dużych prędkości, 20 pociągów Pendolino i już dwukrotnie pokazaliśmy w Polsce pierwszy na świecie pociąg wodorowy – Coradię iLint. Nawet dziś, w tak niepewnych czasach, kiedy wiele firm ogranicza inwestycje, my otwieramy nową fabrykę” – powiedział Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.

Uroczyste otwarcie zakładu produkcyjnego

Na uroczystym otwarciu nowego zakładu produkcyjnego obecni byli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, ambasady Francji, instytucji kolejowych, krajowych i regionalnych operatorów oraz władz lokalnych gminy Nadarzyn. Wszyscy zgodnie podkreślali, że inwestycja stanowi istotny impuls rozwojowy dla regionu i całego kraju.

„Wiele zakładów Alstom w Polsce zlokalizowanych jest w budynkach i halach, których historia sięga pierwszej rewolucji przemysłowej – natomiast w Nadarzynie powstało zupełnie nowe, innowacyjne centrum produkcyjne. Łączycie więc tradycję z nowoczesnością. Dodatkowo – zainteresowanie czołowej, globalnej marki polskim rynkiem dowodzi, że posiada on znaczący potencjał” – zauważył Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, odpowiedzialny za transport kolejowy i realizację inwestycji na kolei.

rusza nowy zakład produkcyjne Alstom w Nadarzynie

Produkcja w Nadarzynie

Produkowane w Nadarzynie wózki są częścią elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream, których montaż odbywa się m.in. w Chorzowie. Gotowe pociągi trafiają w znaczącej mierze na eksport – chociażby do Włoch czy krajów Beneluksu. Urządzenia z podwarszawskiej miejscowości eksportowane będą także do jednej z największych fabryk składających pociągi w Barcelonie. Wkrótce wózki z Nadarzyna pojawią się dosłownie na całym świecie, zainteresowanie nimi wyrazili m.in. producenci z Ameryki Południowej.

„Planujemy produkować tu 1800 wózków rocznie, czyli trzykrotnie więcej niż pozwalał nam na to zakład w Piasecznie. Docelowo, będziemy w stanie wyprodukować aż 3 tys. wózków rocznie” – tłumaczy Michał Guzek, dyrektor zarządzający serwisami Alstom w Polsce.

Centrum serwisowe wózków dla pociągów dużych prędkości

Wkrótce w Nadarzynie powstanie również pierwsze i jedyne w Polsce centrum serwisowe wózków dla pociągów dużych prędkości. Alstom ma bowiem w tym zakresie olbrzymie doświadczenie – to właśnie ta marka wyprodukowała dla PKP Intercity 20 składów Pendolino, docierających dziś do 34 polskich miast i od 2014 serwisuje te pociągi dla operatora PKP IC.

„Jesteśmy gotowi jeszcze bardziej angażować się w rozwój polskiej kolei w kierunku innowacyjnych i przyjaznych środowisku rozwiązań – Alstom jest przecież producentem Coradia iLint, czyli pierwszego na świecie pociągu wodorowego w ruchu komercyjnym już od 2018 r., to również Alstom ponad 40 lat temu wprowadził na tory pociągi dużych prędkości – TGV we Francji. Pozostajemy otwarci na współpracę z polskimi przewoźnikami, deklarując chęć utrzymania całej linii produkcyjnej w Polsce, w oparciu o współpracę z tysiącem krajowych dostawców i podwykonawców” – podkreślał Artur Fryczkowski, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce i na Ukrainie.

Alstom jest największym producentem w branży kolejowej w Polsce.

Portfolio firmy obejmuje kolej dużych prędkości, metro, pociągi jednoszynowe i tramwaje, a także zintegrowane systemy, dedykowane usługi, infrastrukturę, systemy sterowania ruchem oraz rozwiązania w zakresie mobilności cyfrowej. Spółka działa w 70 krajach na całym świecie zatrudniając ponad 74 tys. pracowników.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings