Firma STILL wprowadza na rynek dwie nowe serie ciągników elektrycznych i wózków platformowych: LXT i LXW, wyróżniających się pod względem wydajności oraz bezpieczeństwa pracy. System DSR, w który zostały wyposażone, jest nominowany do nagrody IFOY 2022.
Oferta firmy STILL została poszerzona o ciągniki elektryczne o uciągu od 12 do 35 ton serii LXT 120-350 oraz elektryczne wózki platformowe LXW 20-30 o udźwigu od dwóch do trzech ton na powierzchni ładunkowej oraz uciągu do sześciu ton. Korzystające z innowacyjnego systemu wspomagania jazdy po rampach pojazdy o modułowej konstrukcji i licznych opcjach wyposażenia dodatkowego zostały z sukcesami przetestowane pod kątem pracy w stoczniach, branży automotive, firmach logistycznych i spedycyjnych oraz na lotniskach i dworcach.
Pojazdy serii LXT/LXW są napędzane dwoma silnikami 10,5 kW na tylnej osi. Trójfazowe silniki 80 V są hermetycznie zamknięte i nie wymagają konserwacji. Inteligentny układ sterowania ich pracą zapewnia elastyczność zachowania podczas pracy oraz zapobiega utracie prędkości nawet podczas długiej jazdy pod górę. Maksymalna szybkość pojazdów LXT bez ładunku wynosi 25 km/h, a LXW do 23 km/h. Ciągniki elektryczne i wózki platformowe nowych serii można szybko i łatwo ładować bez otwierania maski dzięki gniazdu szybkiego ładowania bądź ładowarce pokładowej. Obie osi każdego z pojazdów posiadają hydrauliczne hamulce wielotarczowe. To skuteczne, ciche i trwałe rozwiązanie.
Wózki wyposażono także w załączający się automatycznie elektryczny hamulec postojowy oraz moduł pozwalający na odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania. Do zwiększenia bezpieczeństwa i ergonomii pracy przy użyciu LXT i LXW przyczyniają się także: komfortowa, amortyzowana kabina, duża ilość przeszkleń gwarantujących dobrą widoczność, opcjonalna kamera cofania oraz szerokie możliwości doposażenia wózka – w tym w systemy oświetlenia i integrację z oprogramowaniem zarządzania flotą.
Wyróżnikiem serii ciągników elektrycznych LXT i wózków platformowych LXW jest system dostosowania prędkości do kąta nachylenia wzniesienia, z którego zjeżdża pojazd. W zależności od wersji STILL Descent Speed Regulation (DSR) dokładnie rozpoznaje stopień pochyłości, uwzględnia aktualny ciężar ładunku i automatycznie dostosowuje prędkość do warunków, ingerując w pracę układu hamulcowego z tarczami w kąpieli olejowej.
W wariancie standardowym prędkość jest ograniczana ręcznie do określonego limitu za pomocą przełącznika zjazdu ze wzniesienia. W opcjonalnie dostępnej wersji ECO system pokazuje nachylenie na wyświetlaczu i automatycznie ogranicza prędkość do określonej wartości. W opcji premium DSR automatycznie redukuje prędkość w zależności od nachylenia terenu i masy holowanego ładunku, bazując na wskazaniach pomiaru momentu obrotowego na silnikach napędowych. To innowacyjne rozwiązanie zostało nominowane w kategorii specjalnej nagrody IFOY 2022.
źródło: Biznes Newseria