Toyota Material Handling Europe wprowadza na rynek nową generację 80-woltowych wózków widłowych z przeciwwagą. Jest to trwała i solidna konstrukcja, zarówno do zastosowań wewnętrznych jak i zewnętrznych. Gama modelowa obejmuje wózki o udźwigu od 2 do 3,5 tony. Wózki dostępne są z energooszczędną baterią litowo-jonową. Nowa Toyota Traigo80 umożliwia bezpieczniejszą, cichszą i bardziej komfortową pracę.
Nowa gama elektrycznych wózków z przeciwwagą Toyota Traigo80 oferuje wybór modeli o ładowności od 2 do 3,5 tony i wysokości podnoszenia do 6,5 metra. Klienci mogą wybierać między kompaktową konstrukcją podwozia do ograniczonych operacji przy niewielkiej przestrzeni lub dłuższą obudową z większą baterią dla bardziej ciągłego użytkowania. Ponadto dodano dwa nowe modele z podwoziem do dłuższego przenoszenia ładunku na wysokości wideł 600 mm, aby wytrzymać większe obciążenia.
Dzięki całkowicie metalowemu nadwoziu i wytrzymałemu podwoziu Traigo80 został zaprojektowany do pracy w trudnych warunkach. Aby uzyskać doskonałą wydajność na zewnątrz i optymalny komfort operatora, klienci mogą wybrać w pełni zamkniętą kabinę do ochrony przed warunkami atmosferycznymi, w połączeniu z silnikami o wysokim stopniu niezawodności, aby zapewnić trwałość w każdych warunkach pogodowych.
„Nasz nowy wózek Toyota Traigo80 z przeciwwagą pozwala klientom na zwiększenie produktywności i wydajności, bez kompromisów w zakresie niezawodności i trwałości, nawet w najbardziej intensywnych zastosowaniach wewnętrznych lub zewnętrznych. Jesteśmy wyraźnie zaangażowani w zrównoważony rozwój i zmniejszanie wpływu naszych produktów na środowisko, dlatego wierzymy, że ta nowa gama wózków elektrycznych odegra ważną rolę w przyszłości – mówi Jose Maria Gener, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Toyota Material Handling Europe.
Korzystaj z wysokiej efektywności energetycznej
Wózek BT Reflex 80 V jest dostępny z kilkoma rozwiązaniami energetycznymi: litowo-jonowym, kwasowo-ołowiowym lub ogniwem paliwowym. Klienci mogą wybrać dwa inteligentne pakiety energetyczne oparte na własnych akumulatorach litowo-jonowych Toyoty o dużej gęstości. Umożliwia to maksymalizację efektywności energetycznej przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2 i kosztów energii. Koncepcja ta umożliwia obliczenie idealnej kombinacji akumulatora i ładowarki, aby dopasować je do ich schematu pracy, biorąc pod uwagę czas pracy i zaplanowane przerwy podczas normalnej zmiany roboczej.
W większości zastosowań pozwala to na ciągłą pracę podczas wielu zmian bez konieczności wymiany baterii, oszczędzając w ten sposób koszty dodatkowych baterii i wymiany sprzętu. Na przykład nowy Traigo80 wyposażony w mały akumulator litowo-jonowy może pracować na pełnej 8-godzinnej zmianie, z zaledwie dwiema 15-minutowymi przerwami na ładowanie podczas głównych okresów pracy i 45 minutami dodatkowego ładowania podczas przerwy na posiłek w połowie zmiany. Wózki Traigo80 zasilane litowo-jonowo nie wymagają konserwacji akumulatorów i mają znacznie wyższą efektywność energetyczną.
Innym rozwiązaniem energetycznym dla Traigo80 jest wodór, który pozwala na bezemisyjną pracę i może być tankowany w ciągu zaledwie kilku minut. Nowy 80-woltowy elektryczny wózek oferuje łatwą i szybką wymianę akumulatora – za pomocą zasilanego wózka paletowego – dla użytkowników, którzy chcą wybrać źródło energii kwasowo-ołowiowej. Traigo80 został zaprojektowany do pracy w najbardziej wymagających zastosowaniach i zużywa o 15% mniej energii w porównaniu z poprzednim modelem, dzięki ulepszonym silnikom .
Lepsza ergonomia i większa produktywność
Nowa kabina operatora została ergonomicznie zaprojektowana i wyposażona w nowy regulowany podłokietnik. Kabina operatora jest teraz wyposażona w opcjonalny zintegrowany kolorowy ekran dotykowy, który dostarcza kluczowych informacji o sposobie jazdy, wysokości podnoszenia, ciężarze ładunku i pozycji masztu. Dostępny jest również wielofunkcyjny ekran wyświetlacza z przyciskami sterującymi.
Operatorzy mogą również wybrać spośród zupełnie nowej gamy elementów sterujących, które najlepiej pasują do ich stylu jazdy: mini-dźwignie, pojedynczy wielofunkcyjny joystick lub dźwignie wielofunkcyjne – optymalizujące ergonomię i wydajność podczas zmiany biegów. W pełni pływająca kabina kierowcy redukuje hałas i wibracje, zwiększając komfort. Dla optymalnej wydajności i bezpieczeństwa operatorów Toyota Traigo80 będzie wyposażona w funkcje Assist, wśród których znajduje się znany i sprawdzony System Aktywnej Stabilności (SAS) Toyoty. SAS stale monitoruje masę ładunku, wysokość podnoszenia i prędkość wózka, aby stale utrzymywać stabilną pracę.
Zmień sposób pracy na lepszy
Toyota Traigo80 będzie dostępna wraz z modułem ISite, umożliwiając klientom monitorowanie i ulepszanie ich operacji pod względem bezpieczeństwa, wydajności czy efektywności kosztowej. Toyota Material Handling kontynuuje przygodę ze zintegrowaną telematyką, która jest już standardem w ofercie magazynowej od 2018 roku. Teraz dostępne są również nowe funkcje dla wózków z przeciwwagą
Funkcje te obejmują nowy wyświetlacz dla kierowcy z zupełnie nową funkcją kontroli przedoperacyjnej. Ponadto jednostka sprzętowa nowej generacji zapewnia lepszy wgląd w poprawę wydajności poprzez sygnalizację pracy wózka z ładunkiem lub bez. Monitoruje również stan akumulatora litowo-jonowego lub kwasowo-ołowiowego, co nie tylko poprawia ogólną żywotność, ale także zwiększa bezpieczeństwo akumulatora.
NoweTraigo80 pozwoli Ci skorzystać z jego licznych zalet: wysokiej wydajności bez emisji, lepszej ergonomii dla operatorów, zwiększonego bezpieczeństwa i komfortu oraz jeszcze cichszej pracy przy obniżonych kosztach.
źródło: Toyota Material Handling