Najnowsza inwestycja Coca-Cola HBC Polska – otwarto nowoczesny magazyn wysokiego składowania
Aktualności Inwestycje Logistyka Magazynowanie Produkcja

Otwarcie najnowszej inwestycji Coca-Cola HBC Polska – magazynu wysokiego składowania w Radzyminie

28 września 2022 r. odbyło się uroczyste otwarcie najnowszej inwestycji Coca-Cola HBC Polska – magazynu wysokiego składowania, który rozszerza możliwości operacyjne i logistyczne największego w Europie Środkowo-Wschodniej zakładu firmy. Inwestycja o wartości ponad 61 mln złotych zamyka dekadę, w której system Coca-Cola zainwestował w Polsce 1,3 miliarda złotych. Jej uroczyste otwarcie, z udziałem Pawła Szrota, Szefa Gabinetu Prezydenta RP, Ambasadora USA Marka Brzezinskiego oraz reprezentantów administracji rządowej i samorządowej, jest zwieńczeniem obchodów 50-lecia marki w Polsce, ale także wyznaczeniem kierunku rozwoju na kolejne lata.

Dobra współpraca Rzeczypospolitej Polskiej i Stanów Zjednoczonych Ameryki jest podstawą bezpieczeństwa i stabilności w regionie Europy Środkowej – mówi Minister Paweł Szrot. Dla pokoleń Polaków to właśnie Coca-Cola była symbolem legendarnego amerykańskiego komfortu życia – dodaje.

Pierwsza butelka Coca-Cola wyprodukowana nad Wisłą opuściła linię produkcyjną Browarów Warszawskich w 1972 roku. Od tamtej pory marka na stałe wpisała się w krajobraz społeczno-ekonomiczny Polski, wnosząc wkład w rozwój kraju w wysokości ponad 3,6 mln złotych rocznie. Każda złotówka wypracowana lokalnie przez system Coca-Cola generuje kolejne 3,83 zł dochodu w gospodarce.

System firm Coca-Cola ma znaczący wpływ także na rynek pracy. W Polsce w obu spółkach zatrudnionych jest łącznie niemal 1800 osób, a każde stanowisko generuje kolejnych 5 etatów w innych sektorach gospodarki. Oznacza to, że obecnie działalność firm daje pracę prawie 10 tysiącom osób.

Ambasador Stanów Zjednoczonych, Mark Brzezinski

Coca-Cola jest w Polsce od pięćdziesięciu lat, więc jak widać Polska jest otwarta na inwestycje. Bardzo mnie cieszy to nowe przedsięwzięcie, ponieważ będzie generować miejsca pracy i jeszcze bardziej pogłębi nasze partnerstwo gospodarcze. Cieszę się również, że amerykańskie firmy, takie jak Coca-Cola, inwestują w Polsce. Ich działania nie tylko pozytywnie wpływają na sytuację gospodarczą po obu stronach Atlantyku, ale także wzmacniają godne pochwały zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność biznesu – mówi Ambasador Stanów Zjednoczonych, Mark Brzezinski.

Firma od lat inwestuje w rozwój lokalnej działalności, zarówno w zakresie portfolio, jak i innowacji zwiększających możliwości produkcyjne zakładów i realizujących cele z agendy zrównoważonego rozwoju. W ostatnich latach powstały, m.in. nowoczesna linia butelek PET w zakładzie w Radzyminie, a w Staniątkach wysokowydajna linia do produkcji puszek w różnych formatach i innowacyjna instalacja do produkcji preform w 100% materiału PET. Coca-Cola HBC nieustannie doskonali także swój łańcuch dostaw, którego pierwszym i kluczowym elementem są nowoczesne magazyny.

Nowoczesny magazyn wysokiego składowania

Nowa inwestycja została zaprojektowana tak, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń – w budynku o powierzchni 2 000 m2 znalazło się ponad 14 tysięcy miejsc paletowych. Poza efektywnością, postawiono także na pełną automatyzację. Składowane aż na 17 poziomach palety poruszają się po czterech suwnicach o wysokości 40 m. Ich ruchem, począwszy od transportu z produkcji, przez ustawianie na regałach, a skończywszy na wydawaniu do dostawy, kieruje dedykowany system. Dzięki temu magazyn może przyjąć nawet 150 palet na godzinę. Takie rozwiązania pozwalają optymalizować procesy logistyczne i zwiększać możliwości produkcyjne firmy, co jest szczególnie istotne w przypadku fabryki w Radzyminie, która produkuje i dostarcza napoje dla całego regionu (Polski, Litwy, Łotwy i Estonii). Inwestycja powstała we współpracy z firmą Jungheinrich

Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC PolskaJesteśmy w Polsce od 50 lat i chcemy tu zostać na kolejne dekady. Coraz więcej konsumentów sięga po nasze napoje, więc rozszerzanie możliwości naszych zakładów jest naturalnym krokiem, dzięki któremu możemy dalej odpowiadać na potrzeby rynku. Nie zamierzamy na tym poprzestać – planujemy kolejne inwestycje w nowe warianty napojów i ich kategorie, linie produkcyjne i innowacyjne rozwiązania. Wszystko po to, by dalej rozwijać działalność w Polsce – podsumowuje Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.

 

Inwestycje Coca-Cola w Polsce – coś więcej niż biznes

Coca-Cola zobowiązała się zostać firmą neutralną emisyjnie do 2040 roku i nieustannie szuka rozwiązań, które pozwolą osiągnąć ten cel. Tylko w ostatniej dekadzie zredukowała w Polsce emisję dwutlenku węgla o 44%. Obecnie 100% energii elektrycznej, którą kupuje Coca-Cola HBC pochodzi z odnawialnych źródeł, a dzięki odpowiedzialnemu podejściu do zarządzania zasobami wodnymi, lokalne zakłady firmy, w tym fabryka w Radzyminie, otrzymały złote certyfikaty AWS (Alliance for Water Stewardship), a zakład w Tyliczu, jako jedyny w Polsce, zyskał najwyższą, platynową ocenę.

Coca-Cola inwestuje także w rozwiązania wspierające realizację ambicji Świata bez Odpadów – do 2030 r. chce zbierać do recyklingu tyle opakowań, ile wprowadza na rynek. Już dziś wszystkie wykorzystywane w Polsce opakowania nadają się do recyclingu.

Firmy systemu Coca-Cola realizują także ważne programy społeczne, skupiające się w ostatnich latach na wsparciu młodych ludzi i kobiet w aktywizacji zawodowej oraz wejściu na rynek pracy. Z narzędzi programu #YouthEmpowered skorzystało 400 tys. osób. Z kolei w program „Sukces to ja” objął 700 tys. kobiet.

Marka Coca-Cola pomaga także w czasach kryzysu. Podczas pandemii COVID-19 wsparła medyków oraz branżę gastronomiczną kwotą 8 mln. Z kolei od początku wybuchu konfliktu zbrojnego na Ukrainie, Coca-Cola w Polsce przekazała 5 mln złotych na rzecz uchodźców. Blisko 1,2 mln zł z tej kwoty trafiło bezpośrednio do Polskiego Czerwonego Krzyża, który z tych funduszy utworzył cztery mobilne punkty recepcyjne dla uchodźców. System Coca-Cola dostarczył jak dotąd także 250 000 litrów napojów o wartości niemal 1 mln zł. W perspektywie globalnej, wsparcie systemu Coca-Cola i Fundacji Coca-Cola związane z kryzysem w Ukrainie to łącznie już ponad 18,5 mln euro.

Materiały wideo ukazujące wnętrze nowego magazynu oraz proces budowy.


O FIRMACH SYSTEMU COCA-COLA:

System firm Coca-Cola w Polsce składa się z dwóch spółek: Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. Z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów.

W 2022r. marka obchodzi 50-lecie swojej obecności na polskim rynku. Wśród marek obecnie dostępnych w kraju figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn, Monster Energy i Predator oraz herbaty Fuzetea.

Od lutego 2020 r. w ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska znajdują się także wyroby alkoholowe: wódka Potocki, wódki Nemiroff Original, Nemiroff Delicat, Nemiroff Citron, Nemiroff Pear, Nemiroff De Luxe, Nemiroff De Luxe Honey Pepper, Nemiroff De Luxe Rested in Barell, Nemiroff De Luxe Bold Orange, Nemiroff De Luxe Burn Pear, Nemiroff De Luxe Wild Cranberry oraz produkty Campari: Cinzano Prosseco, Cinzano Asti, Cinzano Pinot Chardonay, Cinzano Pro Sprits, Cinzano Dry Edition, Cinzano Rose Sweet, Cinzano Vermuth Rosso, Cinzano Vermuth Bianco i Cinzano Vermuth Extra Dry, gin Bulldog, gin Bickens, tequila Espolon Reposado oraz Blanco oraz likiery Frangelico i Grand Manier Cord.

Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych. Zatrudniają łącznie ponad 2 000 osób. Od 2012 r. firmy zainwestowały w Polsce 728 mln zł. 92% produktów Coca-Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, zaś 74% każdej złotówki wydanej na napoje Coca-Cola w Polsce zostaje w kraju.

źródło: Coca-Cola

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings