Jaroslav Hercog nowym dyrektorem marki Škoda w Polsce
Automotive Biznes

Jaroslav Hercog nowym dyrektorem marki Škoda w Polsce

Z dniem 1 sierpnia 2025 roku Jaroslav Hercog objął funkcję dyrektora marki Škoda w Polsce. Ten doświadczony menedżer, z wykształcenia inżynier, pracuje w szeregach producenta od blisko trzech dekad. Na nowym stanowisku zastąpił Tomasza Porawskiego, który z ogromnymi sukcesami prowadził markę w Polsce przez ponad 10 lat.

Z dniem 1 sierpnia 2025 roku Jaroslav Hercog objął funkcję dyrektora marki Škoda w Polsce. Ten doświadczony menedżer, z wykształcenia inżynier, pracuje w szeregach producenta od blisko trzech dekad. Na nowym stanowisku zastąpił Tomasza Porawskiego, który z ogromnymi sukcesami prowadził markę w Polsce przez ponad 10 lat.

Reklama
SEW banner 052025_kat

Jaroslav Hercog pracuje dla marki Škoda już od prawie trzech dekad, w tym czasie zajmował szereg kluczowych stanowisk kierowniczych w obszarach sprzedaży i marketingu. W ostatniej dekadzie pełnił między innymi funkcję dyrektora regionalnego marki w Europie Zachodniej, gdzie z powodzeniem zarządzał ekspansją na 22 rynkach Europy Zachodniej, a także w Turcji i Izraelu.

Polska nie jest mu obca. W latach 2013–2016 jako dyrektor regionalny rozwijał działania sprzedażowe w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym na kluczowym polskim rynku, który od tamtej pory uważnie śledzi.

Przez ostatnie 5 lat Jaroslav Hercog kierował oddziałem na Słowacji – Škoda Auto Slovensko, gdzie wraz z zespołem i siecią dealerską umocnił wiodącą pozycję marki z dużą przewagą nad konkurencją, osiągając ponad 20% udziału w rynku.

„Polska jest dla marki Škoda kluczowym rynkiem o ogromnym potencjale. To dla mnie wielki zaszczyt objąć kierownictwo marki na rynku, gdzie cieszymy się bardzo silną pozycją i doskonałą reputacją, mamy bogatą historię oraz lojalnych klientów. Moim celem jest wykorzystanie dotychczasowego doświadczenia i wspólnie z zespołem Škody, a także w ścisłej współpracy z dealerami, skupimy się na szerokiej ofensywie modelowej oraz dostarczeniu nowych impulsów, które wyniosą markę na nowy poziom w zakresie wizerunku, innowacji oraz elektromobilności, stawiając w centrum potrzeby naszych klientów.”– powiedział Jaroslav Hercog.

Tomasz Porawski, który z wielkimi sukcesami kierował marką Škoda na polskim rynku przez minione 10 lat, pozostaje w strukturach Volkswagen Group Polska – z dniem 1 sierpnia objął stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży Samochodów Używanych, E-mobility i Logistyki Samochodów, w ramach którego będzie między innymi pilotować kluczowe przyszłościowe obszary rozwoju elektromobilności: dalszą popularyzację elektrycznych i zelektryfikowanych modeli grupy VW oraz ekosystemu innowacyjnych usług dla ich użytkowników.


źródło: Škoda Polska

Reklama
ITM 2025
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings