Z dniem 1 sierpnia 2025 roku Jaroslav Hercog objął funkcję dyrektora marki Škoda w Polsce. Ten doświadczony menedżer, z wykształcenia inżynier, pracuje w szeregach producenta od blisko trzech dekad. Na nowym stanowisku zastąpił Tomasza Porawskiego, który z ogromnymi sukcesami prowadził markę w Polsce przez ponad 10 lat.
Z dniem 1 sierpnia 2025 roku Jaroslav Hercog objął funkcję dyrektora marki Škoda w Polsce. Ten doświadczony menedżer, z wykształcenia inżynier, pracuje w szeregach producenta od blisko trzech dekad. Na nowym stanowisku zastąpił Tomasza Porawskiego, który z ogromnymi sukcesami prowadził markę w Polsce przez ponad 10 lat.
Jaroslav Hercog pracuje dla marki Škoda już od prawie trzech dekad, w tym czasie zajmował szereg kluczowych stanowisk kierowniczych w obszarach sprzedaży i marketingu. W ostatniej dekadzie pełnił między innymi funkcję dyrektora regionalnego marki w Europie Zachodniej, gdzie z powodzeniem zarządzał ekspansją na 22 rynkach Europy Zachodniej, a także w Turcji i Izraelu.
Polska nie jest mu obca. W latach 2013–2016 jako dyrektor regionalny rozwijał działania sprzedażowe w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym na kluczowym polskim rynku, który od tamtej pory uważnie śledzi.
Przez ostatnie 5 lat Jaroslav Hercog kierował oddziałem na Słowacji – Škoda Auto Slovensko, gdzie wraz z zespołem i siecią dealerską umocnił wiodącą pozycję marki z dużą przewagą nad konkurencją, osiągając ponad 20% udziału w rynku.
„Polska jest dla marki Škoda kluczowym rynkiem o ogromnym potencjale. To dla mnie wielki zaszczyt objąć kierownictwo marki na rynku, gdzie cieszymy się bardzo silną pozycją i doskonałą reputacją, mamy bogatą historię oraz lojalnych klientów. Moim celem jest wykorzystanie dotychczasowego doświadczenia i wspólnie z zespołem Škody, a także w ścisłej współpracy z dealerami, skupimy się na szerokiej ofensywie modelowej oraz dostarczeniu nowych impulsów, które wyniosą markę na nowy poziom w zakresie wizerunku, innowacji oraz elektromobilności, stawiając w centrum potrzeby naszych klientów.”– powiedział Jaroslav Hercog.
Tomasz Porawski, który z wielkimi sukcesami kierował marką Škoda na polskim rynku przez minione 10 lat, pozostaje w strukturach Volkswagen Group Polska – z dniem 1 sierpnia objął stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży Samochodów Używanych, E-mobility i Logistyki Samochodów, w ramach którego będzie między innymi pilotować kluczowe przyszłościowe obszary rozwoju elektromobilności: dalszą popularyzację elektrycznych i zelektryfikowanych modeli grupy VW oraz ekosystemu innowacyjnych usług dla ich użytkowników.
źródło: Škoda Polska