Inteligentny pociąg towarowy z technologią sterowania firmy Pilz
Aktualności Bezpieczeństwo

Inteligentny pociąg towarowy z technologią sterowania firmy Pilz

Inicjatywa „Inteligentny pociąg towarowy” z technologią sterowania firmy Pilz – kompletne rozwiązanie do przeprowadzania zautomatyzowanych prób hamulców

Reklama
Baner MOVI-C

Szybciej, bezpieczniej, bardziej ekonomicznie: Szwajcarskie przedsiębiorstwo kolejowe SBB Cargo i austriacka firma specjalizująca się w systemach kolejowych PJM, wspólnie pracują nad stworzeniem „inteligentnego pociągu towarowego”. Firmy SBB Cargo i PJM w ramach tej inicjatywy wykorzystują system automatyki PSS 4000 firmy Pilz do testowania hamulców.

Zdigitalizowane i zautomatyzowane procesy mogą poprawić punktualność i niezawodność ruchu kolejowego. Partnerami projektu „Inteligentny pociąg towarowy” są wiodące firmy z branży kolejowej ze Szwajcarii, Austrii i Włoch, a także specjaliści od rozwiązań kolejowych z PJM. Ich działania koncentrują się na półautomatycznym przygotowaniu pociągów. Nowe rozwiązania komunikacyjne w połączeniu z odpowiednią technologią czujników mają przyczynić się do tego, że próby hamulców przed odjazdem będą znacznie prostsze, a przy tym bezpieczniejsze.

Rozwiązania automatyczne zastępują ręczne

Jednym z pierwszych kroków w kierunku stworzenia inteligentnego wagonu towarowego jest zautomatyzowana próba hamulców, która do tej pory była czasochłonna: przy każdym nowo zestawionym pociągu pracownicy techniczni sprawdzają działanie hamulców ręcznie, bezpośrednio na wagonach. W przyszłości proces ten ma zostać zautomatyzowany z punktu widzenia bezpieczeństwa.

Sprawdzona w branży technologia sterowania zastosowana w kolejnictwie

Firma Pilz nawiązała współpracę z PJM w celu opracowania kompletnego rozwiązania obejmującego sprzęt i zatwierdzone oprogramowanie aplikacyjne do przeprowadzania zautomatyzowanej próby hamulców: Rozwiązanie zainstalowane w wagonach towarowych obejmuje system automatyki PSS 4000-R, który został zaprojektowany specjalnie do realizacji funkcji automatyzacji w branży kolejowej. System sterowania rozpoznaje stan hamulców i przekazuje odpowiednie informacje do systemu telematycznego, zainstalowanego w wagonie. Rozwiązanie jest połączone z tabletem maszynisty poprzez lokalny system bezprzewodowy za pomocą standardu bezprzewodowego LTE. W ten sposób maszynista ma zawsze informację o aktualnym stanie i działaniu hamulców, bez konieczności ich fizycznego sprawdzania przed każdym odjazdem i w każdym wagonie z osobna.

Dzięki temu można ograniczyć źródła błędów, a pociąg można szybciej przygotować do drogi. W przypadku pociągu towarowego o długości 500 m zautomatyzowana próba hamulców oznacza oszczędność do 30 minut. Takie rozwiązanie znacznie zwiększa punktualność i niezawodność, a tym samym efektywność transportu kolejowego.

źródło: Pilz

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings