Dla międzynarodowego lidera branży automatyki pomiarowej miniony rok był pełen wyzwań. Mimo to firma osiągnęła dobre wyniki finansowe, zarówno w skali globalnej, jak i na rynku polskim.
Endress+Hauser Polska zakończył rok 2024 z zyskiem o 3,3% wyższym od zeszłorocznego i stanowiącym 6,4% udziału w sprzedaży Spółki. Krajowy rynek charakteryzowała w minionym roku mniejsza liczba nowych inwestycji, co doprowadziło do wyraźnego spadku liczby pojawiających się projektów instrumentacyjnych. To z kolei zaostrzyło konkurencję cenową w branży.
– W porównaniu z poprzednim rokiem, Spółka zanotowała wzrost liczby otrzymanych zamówień, jednak ich wartość zmniejszyła się o 2,2%. Wynik sprzedażowy był nieco lepszy i wzrósł o 0,7%. To rezultat szeregu działań sprzedażowo-marketingowych, elastycznej polityki cenowej oraz konsekwentnej kontynuacji strategii biznesowej opartej na zrównoważonym rozwoju wszystkich grup produktowych, usług serwisowych i projektowych – komentuje Maciej Sieczka, prezes Endress+Hauser Polska.
Polska spółka, która świętuje w 2025 roku 30-lecie działalności, była jednocześnie bardzo aktywna w obszarze dodatkowych aktywności skierowanych do klientów i partnerów. Efekt to 92 wydarzenia konferencyjne, szkoleniowe, seminaryjne, targowe czy wystawowe, w tym 25 szkoleń technicznych w ramach Akademii Doskonalenia Umiejętności z teorii i praktyki stosowania urządzeń pomiarowych w przemyśle. Endress+Hauser Polska kontynuował także współpracę z Politechniką Wrocławską, prowadząc zajęcia dla studentów studiów dziennych i podyplomowych.
Rok 2024 w działalności Grupy
Globalny zysk Grupy Endress+Hauser wyniósł w 2024 roku 407,9 mln Euro i był o minimalne 0,2% niższy rok do roku. Jednocześnie, Grupa odnotowała wzrost sprzedaży netto o 0,7%, osiągając poziom 3,744 miliarda euro.
Słabsze wyniki w trzech głównych regionach – USA, Chinach i Niemczech – zostały zrównoważone przez dobre rezultaty mniejszych i średnich centrów sprzedaży. W Europie pozytywny rozwój odnotowały m.in. Włochy, Francja i Wielka Brytania.
W Azji sprzedaż zmniejszyła się o 1,9%, co było efektem słabszych wyników w Chinach. Dobre rezultaty osiągnęły natomiast Indie i Japonia. Z kolei w obu Amerykach Endress+Hauser zwiększył sprzedaż o 4,2%, głównie dzięki wzrostom w Kanadzie, Argentynie i Brazylii. Bardzo dobre wyniki odnotowano w Afryce i na Bliskim Wschodzie, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 13,3%.
Firma zainwestowała 349,3 miliona euro – najwięcej w swojej historii – w nowe budynki, sprzęt i infrastrukturę IT. W 2024 roku wprowadziła na rynek 81 nowych produktów i dokonała 285 zgłoszeń patentowych. Wydatki na badania i rozwój wzrosły o 3% i osiągnęły poziom 275,6 mln euro, co stanowi 7,4% całkowitej wartości sprzedaży.
– Był to rok pełen wyzwań – podkreślał dyrektor generalny Endress+Hauser Group, dr Peter Selders, podczas dorocznej konferencji prasowej firmy w Reinach w Szwajcarii. – Choć nie udało się osiągnąć wszystkich celów, utrzymaliśmy silną pozycję. Osiągnęliśmy znaczące postępy w wielu obszarach i konsekwentnie rozwijaliśmy naszą firmę. Z ufnością patrzymy w przyszłość – wiele z tego, co niezbędne do sprostania wyzwaniom, znajduje się w naszych własnych rękach.
O Endress+Hauser
Endress+Hauser to światowy lider w zakresie aparatury kontrolno-pomiarowej dla wielu branż przemysłu, zkompleksowym portfolio obejmującym większość możliwych pomiarów.
Szwajcarska Grupa zatrudnia 16000 pracowników w 125 krajach świata. W Polsce od 30 lat jest partnerem zarówno dla wiodących koncernów, jak również dla sektora MŚP, wspierając polskie firmy i zakłady produkcyjne wcyfrowej transformacji, optymalizacji procesów oraz redukcji wpływu na środowisko.
Więcej informacji: www.pl.endress.com
źródło: Endress+Hauser Polska