Elektryczny Supernal poleci za siedem lat
Aktualności Ekologia Inwestycje

Elektryczny Supernal poleci za siedem lat

Hyundai poinformował o utworzeniu firmy Supernal, która ma realizować swoją wizję mobilności w nadchodzącej przyszłości. Podmiot ma rozwijać rodzinę elektrycznych pojazdów powietrznych i m.in. kształtować rozwijającą się branżę zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM). Spółka planuje rozpocząć swój pierwszy lot komercyjny w 2028 roku i zwiększać produkcje, wykorzystując doświadczenie produkcyjne Hyundaia. Koreański koncern planuje rozpocząć certyfikację w amerykańskich agencjach regulacyjnych w 2024 roku.  Zdaniem producenta rynek AAM będzie rósł w latach 30-tych XXI wieku.

Reklama
Kongres #Industry360

Stworzyć zintegrowany rynek

– Dodając nowy wymiar mobilności, mamy na celu zmianę sposobu, w jaki ludzie i społeczeństwo poruszają się, porozumiewają i żyją. W Supernal mamy spore ambicje, ale pojawienie się jako pierwsi na rynku nie jest jedną z nich. Pracujemy nad stworzeniem odpowiedniego produktu i właściwego zintegrowanego rynku, a także wykorzystamy wiedzę i doświadczenie Hyundai Motor Group w zakresie produkcji na dużą skalę, aby AAM osiągnęły właściwą cenę i były dostępne dla mas – powiedział Jaiwon Shin, dyrektor generalny Supernal i prezes Hyundai Motor Group.

Jedna pasażerska aplikacja

Zrodzony ze strategicznego przejścia Grupy od producenta samochodów do dostawcy rozwiązań Smart Mobility, Supernal jest jedną z ponad 50 pionierskich firm w sieci Grupy współpracujących w celu uczynienia z mobilności kompleksowej usługi, a nie tylko produktu. Firma pracuje nad zintegrowaniem pojazdów AAM z istniejącymi sieciami tranzytowymi i ukształtowaniem bezproblemowego transportu intermodalnego dla pasażerów. Wizja polega na tym, aby pasażerowie korzystali z jednej aplikacji – takiej jak obecne platformy do wspólnych przejazdów – do planowania podróży, która może obejmować skorzystanie z samochodu lub kolei w drodze z domu do „vertiportu” AAM oraz pojazdu eVTOL w mieście i e-hulajnogi na ostatni kilometr podróży.

Komercjalizacja produktu

Projekt Supernal został uruchomiony jako dział Miejskiej Mobilności Powietrznej w Grupie Hyundaia na targach CES 2020, gdzie zaprezentowano pierwszy pojazd koncepcyjny firmy – S-A1. Firma kontynuuje rozwój i ulepsza pojazd eVTOL, który jako pierwszy wprowadzi na rynek i planuje rozpocząć certyfikację w amerykańskich agencjach regulacyjnych w 2024 roku. Pierwszy pojazd powietrzny Supernal będzie napędzany elektrycznie i będzie mógł poruszać się autonomicznie oraz pomieści od czterech do pięciu pasażerów na początkowych trasach miejskich i podmiejskich.

– Od samego początku opracowujemy opłacalny komercyjnie produkt Zaawansowanej Mobilności Powietrznej, projektując i produkując nasz pojazd zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, hałasu, wydajności i przystępności cenowej. Nasz rozwijający się zespół, w skład którego wchodzą weterani przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i innych branż zaawansowanych technologii, opracowuje zrównoważone pojazdy, które mają potencjał do zmiany naszego stylu życia, pracy i zabawy – powiedział Ben Diachun, dyrektor ds. technologii w Supernal.

Firma wykorzystuje zaawansowane technologie, systemy i materiały – w tym sztuczną inteligencję, autonomiczne sterowanie i elektryczny układ napędowy – do rozwijania swoich pojazdów i wykorzystania możliwości masowej produkcji Grupy w celu zwiększenia skali produkcji i osiągnięcia przystępnej ceny. Supernal tworzy również sieć partnerów akademickich, aby poszerzyć granice badań i zasoby talentów w branży AAM.

Rozwój i integracja nowego rynku mobilności

W parze z rozwojem elektrycznych pojazdów powietrznych, Supernal pracuje nad współtworzeniem branży AAM oraz wspiera ekosystem, poprzez współpracę z różnymi interesariuszami – wśród podmiotów publicznych i prywatnych, innych środków mobilności, środowisk akademickich i start-upów. Takie działania mają na celu sprostać wyzwaniom związanym z wejściem na rynek i zapewnić, że pojazdy AAM staną się ekonomicznie dostępne i zrównoważone pod względem ochrony środowiska.

– Jako marka dokonująca rewolucji, jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie, że pojazdy AAM integrują się z istniejącymi opcjami tranzytowymi i rozszerzają je oraz skutecznie zaspokajają potrzeby lokalnej społeczności. Rozwój rynku – od pojazdu po sieci infrastruktury krytycznej i akceptację społeczną – wymaga przemyślanej i strategicznej koordynacji; wszystko musi się zgrać w tym samym czasie, aby AAM mogło spełnić pokładane w nie nadzieje – dodał Jaiwon Shin.

W tym celu Supernal tworzy partnerstwa na poziomie lokalnym i stanowym w całych Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym roku firma nawiązała współpracę z Los Angeles i Urban Movement Labs w celu opracowania planu działań na rzecz zaangażowania publicznego oraz narzędzi politycznych, z których mogą korzystać inne miasta i gminy, aby informować o swoich wysiłkach i planach związanych z AAM. Firma ma biura i zakłady w Waszyngtonie i w całej Kalifornii.

źródło: ORPA

Reklama
ITM_24_1920x250
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings