Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wrzuca kolejny bieg we współpracy z firmą InPost. Deweloper rozpoczął budowę 8 700 m kw. w ramach Central European Logistics Hub w Łodzi. Tylko w 2021 roku Panattoni ukończyło dla InPost centra logistyczne o powierzchni blisko 100 000 m kw. w ramach 11 lokalizacji. Dzięki realizacjom Panattoni w granicach i na obrzeżach miast, klient końcowy otrzymuje szybszą obsługę, również w mniejszych miejscowościach.
Central European Logistics Hub, w ramach którego Panattoni dostarczy powierzchnię dla firmy InPost, to tworzony przez dewelopera największy w Europie kompleks logistyczny o planowanej powierzchni ponad 600 000 m kw. Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2. InPost zdecydował się na realizację najnowszego projektu – o powierzchni 8 700 m kw. – w ramach hub’u, bo to pozwoli mu na sprawniejszą obsługę klientów w aglomeracji łódzkiej.
Współpraca napędzona e-commerce’em. Blisko 100 000 m kw. w ramach 12 lokalizacji – to bilans wszystkich ukończonych przez Panattoni realizacji dla firmy InPost w 2021 roku. Nowe centra powstały w Wałbrzychu, Poznaniu, Wrocławiu, Kaliszu, Siedlcach, Goleniowie, Białystoku, Olsztynie, Warszawie i dwa w Krakowie. Ponadto w najbliższych miesiącach – obok realizacji w Łodzi – Panattoni dostarczy kolejne 85 000 m kw. w ramach inwestycji w Rzeszowie, Tychach/Mikołowie, Radomiu, Warszawie, Koninie, Pile, Gdańsku, Grudziądzu i Krakowie.
-„Podczas gdy jeszcze 5-6 lat temu on-line kupowało niewiele ponad 50 proc. internautów w Polsce, dziś jest to blisko 80 proc. Kluczowym wyzwaniem dla firm dostarczających przesyłki jest maksymalne skrócenie czasu dostawy i w tym zadaniu doskonale sprawdzają się centra dystrybucyjne na obrzeżach lub w granicach miast, które są jedną ze specjalności Panattoni. – mówi Robert Dobrzycki, CEO i Co-Owner Panattoni i dodaje: -„Rozwój infrastruktury jest także naturalny dla firmy InPost. Rosnąca baza klientów wymaga nowoczesnych obiektów w całym kraju – szczególnie, że blisko 70 procent klientów e-commerce’owych mieszka w miejscowościach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Dlatego Panattoni, które zapewnia dostęp do strategicznych lokalizacji, okazuje się doskonałym partnerem”.
– „Mamy bardzo rozbudowane zaplecze logistyczne w Polsce, co pozwala nam realizować bardzo szybkie terminy dostaw do Paczkomatów®, czyli realnie D+1. W obecnych czasach efektywne połączenie pracy hubów, transportu i kurierów jest nie lada wyzwaniem – zwłaszcza przy takich wolumenach przesyłek, jakie codziennie realizujemy. To pokazuje, że świetnie rozumiemy i potrafimy zarządzać tak dużą siecią. Teraz chcemy pokazać takie kompetencje w Europie, która od kilku lat boryka się z problemami w realizacji szybkich dostaw, na podobnych co w Polsce parametrach” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Panattoni od lat obserwuje trend zwiększania udziału e-commerce w handlu, dzięki czemu wyspecjalizowało się w dostarczaniu powierzchni dedykowanych sprzedaży w Internecie, zarówno w formatach „big box”, parkach dedykowanych wielu najemcom, ostatniej mili, jak i obiektach BTS. Dotychczas deweloper zrealizował ok. 4 mln m kw. powierzchni dedykowanej e-commerce, co stanowi 30 proc. dotychczasowych realizacji Panattoni.
W ramach Central European Logistics Hub wybudowanych zostało już blisko 550 000 m kw., a w budowie pozostaje ok. 40 000 m kw. Firmy, które zdecydowały się już na swój rozwój w Hubie to BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Media Expert czy SMYK. Hub napędza rozwój Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi z możliwością utworzenia 7 tys. miejsc pracy.
źródło: Panattoni