case study firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne
Aktualności Case study Komponenty i części

Jak zabezpieczyć drzwi lub klapę? – case study firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne

Firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. istnieje na rynku od 1992 roku i jest jednym z czołowych producentów pojazdów specjalnego przeznaczenia dla straży pożarnej, policji i wojska, jak również dla służb cywilnych. Długoletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, wyspecjalizowana kadra oraz zastosowanie nowoczesnych technologii pozwala utrzymywać produkcję na bardzo wysokim poziomie.

Dzięki nastawieniu na klienta i indywidualnemu podejściu firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. jest cenionym producentem pojazdów specjalnych o czym świadczą liczne nagrody i wyróżnienia oraz opinie zadowolonych klientów. W trakcie tegorocznych targów MSPO firma ta została jednym z laureatów nagrody DEFENDER 2019 za ciężki, specjalny samochód ratownictwa drogowego na podwoziu Renault K520 8×4 (Rys. 1).

NOWOCZESNY PRZEMYSŁ | Jak zabezpieczyć drzwi lub klapę? – case study firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne NOWOCZESNY PRZEMYSŁ | Jak zabezpieczyć drzwi lub klapę? – case study firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy SpecjalneRys. 1 Ciężki specjalny samochód ratownictwa drogowego na podwoziu Renault K520 8×4 wykonany przez SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.

Specjalny samochód ratownictwa drogowego wyposażony w obrotowy dźwig na podwoziu Renault K520 8×4 jest przeznaczony do ratownictwa technicznego na drogach publicznych i umożliwia zarówno odblokowanie drogi, jak również transport uszkodzonych pojazdów za pomocą urządzenia holowniczego. Jest to doskonałe połączenie typowego dźwigu samojezdnego oraz pojazdu pomocy technicznej. Wyposażony w 7 przyciągarek hydraulicznych jest w stanie stawiać przewrócone pojazdy bez względu na ich położenie.

Jednym z zagadnień przy budowie tej wyspecjalizowanej jednostki było zabezpieczenie klap, za którymi zainstalowany jest specjalistyczny sprzęt ratownictwa. W pojeździe znajduje się aż 15 tego typu schowków, a każdy z nich musi być zamknięty w sposób bezpieczny i pewny bez możliwości przypadkowego otwarcia. Właśnie w tym miejscu zostały zastosowane Zamki kasetowe z rękojeścią domykającą serii CSMH (Rys. 2).NOWOCZESNY PRZEMYSŁ | Jak zabezpieczyć drzwi lub klapę? – case study firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne

Rys. 2 Zamki kasetowe z rękojeścią domykającą serii CSMH.

Korpus zamka jest wykonany z technopolimeru, a wygodna duża rękojeść to ciśnieniowy odlew ze stopu cynku. Montaż realizowany jest za pomocą czterech śrub wtopionych bezpośrednio w korpus zamka, a umieszczona pod nim uszczelka pozwala na uzyskanie szczelności połączenia na poziomie IP65. Taki stopień ochrony jest kluczowym wymaganiem podczas pracy pojazdu w różnych warunkach pogodowych.

Rygiel zamka może był regulowany osiowo w zakresie 13-75 mm, co umożliwiło indywidualne ustawienie odpowiedniego docisku uszczelek na każdej z klap pojazdu.

Zamykanie i otwieranie klapy odbywa się poprzez odciągnięcie i obrócenie rękojeści zamka. Dodatkowym atutem zamków CSMH jest system doszczelniania, gdzie podczas składania rękojeści rygiel dociąga klapę z uszczelkami do powierzchni obudowy. Idealną parą do tego typu zastosowań są uszczelki krawędziowe oferowane przez ELESA+GANTER.

Główną zaletą jaka przeważyła o zastosowaniu zamków kasetowych CSMH w tej aplikacji była możliwość zainstalowania mikroprzełącznika do zdalnej sygnalizacji zamknięcia rękojeści (Rys. 3).

NOWOCZESNY PRZEMYSŁ | Jak zabezpieczyć drzwi lub klapę? – case study firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne

Rys.3 Mikroprzełącznik do zdalnej sygnalizacji zamknięcia rękojeści w zamku kasetowym CSMH.

Przepisy bezpieczeństwa przy budowie pojazdów specjalistycznych z roku na rok stawiają coraz większe wymagania ich producentom. W tym przypadku podczas akcji ratunkowej kierowca samochodu musi być pewny, że wszystkie 15 klap jest zamkniętych i właśnie to zapewnia zainstalowanie mikroprzełącznika w standardowo przygotowanym gnieździe zamka CSMH. Każdy z zamków zainstalowanych w ciężkim, specjalnym samochodzie ratownictwa drogowego firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. został wyposażony w taki mikroprzełącznik, który jest oferowany jest jako standardowe akcesorium i można je znaleźć na karcie katalogowej zamka CSMH. (Rys.4).

NOWOCZESNY PRZEMYSŁ | Jak zabezpieczyć drzwi lub klapę? – case study firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy SpecjalneRys 4. Zamki kasetowe CSMH z mikroprzełącznikami do sygnalizacji zamknięcia.

Podsumowując zamek kasetowy CSMH to idealne rozwiązanie do włazów, drzwi lub pokryw wymagających:

  • dopasowania odległości rygla
  • doszczelnienia podczas zamykania,
  • elektrycznego potwierdzenia zamknięcia,
  • wymagające szczelności IP 65.
  • podwójnego zamknięcia klucz + kłódka,

Karta katalogowa – Zamki kasetowe z rękojeścią domykającą serii CSMH

Informacje o pełnej ofercie ELESA + GANTER znajdują się na stronie: www.elesa-ganter.pl

Jeśli nie posiadasz katalogu w wersji papierowej – zamów


źródło: Elesa+Ganter Polska

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings