Już 13 października 2025 r. w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 7. edycja RetailTec Congress – prestiżowe spotkanie liderów branży retail, producentów oraz firm technologicznych, podczas którego uczestnicy przeanalizują najważniejsze wyzwania stojące przed sektorem handlu w niestabilnym świecie.
Pierwsze panele skoncentrują się na strategiach budowania pozycji w branży i adaptacji do zmieniających się potrzeb rynku, a także na roli cyfryzacji w przyszłości handlu i dystrybucji. Eksperci oraz przedstawiciele sieci handlowych, firm produkcyjnych i technologicznych – podejmą dyskusję o konsekwencjach geopolityki, regulacji i ekspansji globalnych platform na rodzimy rynek.
Kolejne sesje będą analizować relację technologii i człowieka w retailu. W debacie oksfordzkiej z udziałem przedstawicieli m.in. IKEA, T-Mobile, PepsiCo, McDonald’s czy RTV EURO AGD ścierać się będą dwa stanowiska: czy przewagę daje innowacja i automatyzacja, czy raczej empatia i kontakt z klientem.
Poruszone zostaną również kwestie rozwoju agentic commerce, strategii AI w e-commerce oraz nowych źródeł trafficu redefiniujących modele dotarcia do konsumenta. Dużą wagę kongres poświęci także logistyce 4.0, automatyzacji procesów i wykorzystaniu danych jako przewagi konkurencyjnej. Eksperci z sieci handlowych wskażą, jak ograniczać koszty dostaw i podnosić odporność łańcuchów dostaw na kryzysy.
Silnym akcentem wydarzenia będzie blok „Kierunek: zielona transformacja”, w ramach którego uczestnicy omówią rolę ESG w budowaniu konkurencyjności i ciągłości biznesu. Dyskusje skupią się na tym, jak priorytetyzować transformację – od energii, przez logistykę, po opakowania – oraz jak wykorzystać technologie do realnej redukcji kosztów i optymalizacji procesów.
Uczestnicy skierują swoją uwagę na system kaucyjny, którego start w 2025 roku oznacza jedną z największych transformacji dla sektora handlowego w Polsce. Eksperci z Grupy Eurocash, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Kaucja.pl poddadzą analizie przygotowania rynku do wdrożenia nowych obowiązków, rolę producentów i sprzedawców w gospodarce obiegu zamkniętego oraz technologiczne aspekty usprawnienia procesu zwrotu opakowań.
Popołudniowa część kongresu skoncentruje się na kliencie i redefinicji procesu zakupowego. Uczestnicy poznają finansowe fundamenty Pokolenia Z oraz dowiedzą się, w jaki sposób technologie AI, sensoryka i social commerce zmieniają doświadczenia współczesnych konsumentów. Tematem finałowych debat będzie rola formatów sklepu przyszłości jako hybryd przestrzeni zakupowej, showroomu i miejsca usług społecznych.
RetailTec Congress to forum, które nie tylko diagnozuje wyzwania, ale także wyznacza kierunki rozwoju sektora handlowego w Polsce i Europie. Najważniejsze dyskusje dotyczyć będą tego, jak technologie cyfrowe, sztuczna inteligencja, zielona transformacja i nowe modele konsumenckie mogą wspólnie kształtować handel przyszłości – stabilny, konkurencyjny i bliższy klientowi.
Wśród prelegentów 7. RetailTec Congress udział wezmą m.in.:
- Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. rozwoju biznesu i digital, IKEA Retail Polska
- Kamil Chudziński, Head of Digital Transformation Poland, PepsiCo Poland
- Mirosław Drab, Dyrektor Marketplace, Empik.com
- dr Andrzej Gantner, Wiceprezes i dyrektor generalny, Polska Federacja Producentów Żywności
- Grażyna Piotrowska-Oliwa, Member of the Board of Directors, Pepco Group
- Igor Zacharjasz, Head of Digital & Innovation CEE, Visa
- Krzysztof Zieliński, CISO, RTV EURO AGD
- Anna Gorączka, ESG & Sustainability Group Manager, Allegro
- Radhika Gupta, Country Commercial Manager, IKEA Retail
- Paulina Kaczmarek, Head Of Sustainability, Żywiec Zdrój Grupa Danone w Polsce
- Urszula Kruczek, Enterprise Sales Director, T-Mobile
- Piotr Okurowski, Prezes Zarządu, Kaucja.pl – Krajowy System Kaucyjny S.A.
Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji.
Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm. Więcej na www.mmcpolska.pl.
źródło: MM Conferences S.A.